Marketingsplan med strategi

september 20, 2019 stantonoffice.dk 0 Comments

Når du har en virksomhed, er det vigtigt, at du kender til formålet, og folk bag dig kan se samme potentiale som dig. På den måde kan du opnå mest succes. Dog kræver det også, at du kender til målgrupper og dine produkter/ydelser. Det er vigtigt, at du er villig og indstillet på, at du med jævne mellemrum skal holde dig opdateret indenfor det marked, som virksomheden befinder sig i. På denne måde er du med til at skabe konkurrence indenfor netop dit marked.

Strategien

Med din marketingsplan ligger der en strategi med, at du bliver nødt til at finde ud af, hvem din målgruppe og produkter/ydelser er. Det er vigtigt, at man ved, at markedet og interessen for de forskellige ting hele tiden er i ændring. Når du skal finde din målgruppe, skal du holde dig opdateret og opmærksom på netop deres behov. Ved at færdes inde på et bestemt marked, skal man være opmærksom på den konkurrence, som der er. Du bliver derfor nødt til at kunne læse og analysere, da dette er med til at skabe din marketingsstrategi. Marketingsstrategien skal tage udgangspunkt i dine analyser, observationer og dine kunders behov. F.eks. kunne et kundebehov være fræsere til din traktor, og med udgangspunkt i dette kan, du undersøge mere om konkurrencen.

Sæt mål

Det kan være en nødvendighed, men også en god ide at kunne sætte små mål for virksomheden. Dette er med til at give mere ”blod på tanden”, altså en motivationsfaktor og en drivkraft. Når målene skal sættes, er det vigtigt at være realistisk, og spørge dig selv: ”Hvad kan være et realistisk mål at kunne opnå om en måned, et år?” osv.

Din marketingsplan skal være med til at fortælle, hvilken retning du vil hen, og hvordan du vil komme derhen. Det er bl.a. også vigtigt at have budget integreret i planen.

Previous Post

Next Post