Den ultimative guide til din Facebook annoncering
oktober 31, 2017 Stantonoffice 0 Comments
Er du træt af, at dine markedsføringsaktiviteter ikke virker? I så fald er det bare om at komme i gang med Facebook. Der er rigtig mange fordele ved Facebook annoncering. Det er dog langtfra alle, der har styr på disse fordele. For at sikre succes bør du derfor læse det der følger.
Inden du går i gang med selve annonceringen
Det er fint nok at være utålmodig med dine Facebook annoncering, men det er vigtigt, at du ikke kompromitterer din forberedelse.
Det er nemlig altafgørende for succesen af dine annonceringer, at du er grundig hertil. Mere konkret er det vigtigt, at du får udarbejdet en strategi.
Hvordan din strategi skal udformes er nemlig meget kontekstuelt i forhold til branche og virksomhed. Du kan ikke bare lave en generisk strategi, du kan benytte på alle dine kampagner.
Eksempelvis er der kæmpe forskel på udformningen af din annoncering, hvis du er en virksomhed, der udbyder et billigt webhotelpro kontra, hvis du er en virksomhed der holder kurser om præsentationsteknik og projektledelse.
Sproget der skal bruges i annonceringen er vidt forskelligt, og du skal være meget opmærksom på, at det ene er B2C, hvor det andet primært er B2B.
Inden du går i gang er det også vigtigt, at du er meget præcis i din segmentering af målgruppen. Det nytter ikke noget kun at have en vag ide om den. Selvom de fleste virksomheder har en god fornemmelse for målgruppen, kan det i de fleste tilfælde godt betale sig at undersøge det yderligere.
Du kan også benytte dig af en anden tilgang i form af lookalike-målgrupper. Hertil smider du simpelthen dine nuværende kunder ind i en Facebook algoritme, som så regner ud, hvilke personer på Facebook der minder mest om disse personer.
Hvorfor retargeting?
Retargeting er måske den vigtigste grund til at Facebook er et så godt annonceringsværktøj. Til dem der ikke ved, hvad retargeting er, så er det en måde, hvorpå man kun annoncerer mod personer, der tidligere har vist interesse i din virksomhed.
Vidste du, at over 98 procent af de personer, der besøger en webshop ikke køber noget? Det er et meget højt tal og den bærende grund til at retargeting er så vigtigt. Hvis du ikke har opsat retargeting slipper disse meget købsklar personer væk fra dig og vælger formentlig at købe et andet sted.
Når du opsætter retargeting har du derimod mulighed for at annoncere mod disse personer. Ved løbende at gøre dette, skaber du et behov målgruppen og rammer dem på et tidspunkt, hvor de er meget mere tilbøjelige til at konvertere.
Dynamisk retargeting
Der er efterhånden en del, der benytter sig af traditionel retargeting, men det er de færreste, der benytter sig af den dynamiske form.
Med dynamisk retargeting henvender du dig ikke bare med vilkårlige produkter, men med de produkter som personerne har vist mest interesse i. Det er en utrolig smart måde at skabe relevans i dine annoncer.
Konverteringssporing
Når du begynder på Facebook annoncering, skal du også kende til konverteringssporing af dine aktiviteter. Uden konverteringssporing har du ingen jordisk chance for at vide, hvor godt dine annoncer klarer sig. Det er som at skulle lægge taktikken under en fodboldkamp uden at kende scoren.
Med konverteringssporing ved du lige præcis, hvordan du skal allokere dine markedsføringskroner.